BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

Sunday, November 8, 2009

.: Hari Ini :.

Hari ini hari Sabtu. Aku ke rumah ayah lik. King hantar sampai ke rumah. Thanx king! minggu ni ayah lik call 3 kali untuk confirmkn yang aku akan pergi ke rumahnya. Ayah lik nak g tengok bola kat bukit jalil.

Sampai-sampai je rumah ayah lik, aku nampak Myvi hitam kat luar rumah. Terdetik di hati macam kereta abah. Tengok kat muka pintu , eh! ada adik. Aku lupa yang abah dan mak memang nak datang untuk ambil sa. Suka sangat hati ni tak terkata!!!

Malam tu, aku buat cardio n respi examination ke mak n abah. Alhamdulillah, nampaknya mak n abah takde problem jantung or paru2. Lepas tu, examine mata budak2 pulak. Suka betul diorang tu. Emm...terkejut jugak, kakak ada diplopia. Sebab apa, tak tau la. Belum kaji lagi.

Malam tu jugak, kami tengok bola sepak (or sepak bola bak kata bibik) kelate vs. N9. Keciwa kelate kalah...

Hari ni hari ahad. Tak best sebab mak n abah dah nak balik. Sebelum balik, terdetik dalam hati aku nak mintak abah bawa g round2. Tak bagitau pun abah. Tapi abah macam tau2 je. Abah masuk keta n kata jom abah bawa g jalan2, macam masa jah kecik2 dulu. Huk2. Teringat masa kecik2................






Malam tu sebelum balik laman midah, macam biasa la, along n angah nak nyanyi lagu the show n trouble is a fren. Lepas dengar lagu tu, aku bagi diorang dengar lagu what did i do today, saksi, anak soleh. Lagu what did i do today sangat laju untuk diorang ikut. Lagu saksi n anak soleh nampak macam terkesan kat jiwa angah. tapi along macam biasa je, macam tak rasa apa2 pun. Aku cerita kat diorang... "nanti kat akhirat, mulut kita dah tak boleh bercakap. dah kena kunci. sebab apa? sebab mulut ni suka cakap bohong. nanti akhirat, tangan, kaki, telinga,mata yang akan bercakap. Masa tu, semua cakap benar." Angah tak sanggup nak ulang lagu saksi bila along nak dengar sekali lagi. Aku pesan lagi... "kalau nak jadi anak soleh, kena lah solat. Jangan tinggal solat. Selalu doa untuk umi dan baba. Kena ikut cakap umi dan baba." Angah terus tanya macam mana doa untuk ibu bapa. Kata angah, dia asyik lupa starting doa tu n minta aku tulis kan. Bila di ajak solat isya', terus pergi n aku nampak angah berdoa lepas solat. Moga2 angah istiqamah.





On the way to laman midah...
Along macam biasa, tak ikut. Angah ikut. Adik pula dah tidur lepas menangis teringatkan umi dia(adik kena tinggal...umi g kursus induksi 10 hari). Suka sangat angah dapat beli air kat kedai bawah tu. =)


Sampai la aku di laman midah. Continue my job as a medical student. Esok akan bermula hari baru dan semangat yang lebih semangat. InsyaAllah...

0 comments: