BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

Sunday, May 30, 2010

.: Nestum Nesvita favourite ku :.

Love Nestum very much since zaman sekolah. Till now, I will take nestum as my breakfast.
Dulu nama die nestum, sekarang nama die nesvita. (but I was used to nestum).



Malam tadi, pergi dengar forum motivasi daripada prof. Banyak input yang dapat. Habis je forum ada tayangan multimedia tentang Lifeline for Gaza. Sesungguhnya, saya tidak tahu. Teruk betul. Bila ada orang bercerita tentang Gaza, barulah saya teringat yang Palestin belum aman lagi. Palestin masih memerlukan bantuan.



Bantuan apa yang boleh saya salurkan? Teringin juga merawat orang sakit di sana. ~Ya Allah! jadikanlah aku tidak takut mati di jalanMu ya Allah.



Kata kawan saya di atas pentas tu...Boikot Mc D.
Saya tak heran sangat pada Mc D. Tak lapar pun bila tengok iklan Mc D. Tak matilah kalau tak makan Mc D.



TAPI...
Saya tak boleh nak tinggalkan nestum. Saya suka sangat nestum ni. Milo pun satu hal jugak. Semua yang saya suka ni adalah product Nestle. Saya nak tahu jugak kenapa nak boikot Nestle. Then, saya terbaca di website vivapalestina ada sebut "Why boycott Nestle?"



Saya membuat pesanan pada diri saya, I SHOULD BOYCOTT NESTLE because...
1. Nestle owns 50.1% share of Osem, Israeli food maker.
2. Nestle bina kilang-kilangnya (it has 11 plants) di atas tanah haram iaitu tanah yang dirampas daripada penduduk-penduduk asal Palestin.
3. Netanyahu kata Nestle memberi sumbangan yang paling banyak dalam mengukuhkan ekonomi Israel.



Untuk siapa2 yang pantang tengok iklan McD mesti meleleh air liur nak beli time tu jugak, bolehlah fikir2kan, renung2kan dan selamat beramal. Carilah sebab kenapa kita kena boikot Israel. "Why boycott McD?"


pesanan buat Abdul Rahman or Abdul Muhaimin (whatever it is name to be~I seriously like Abdul Muhaimin more) makanlah makanan yang halalan toyyiba. don't ask your parent to buy McD, Milo, Maggi, Nestum. not good to eat.



~berdoa supaya Nestle menjual semula syer nya kepada Osem. heheh.

0 comments: